Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden Ondernemingsraad.nl
Top dat jullie overwegen met ons samen te werken of al die stap hebben gezet! We vinden het belangrijk dat jullie weten wat jullie van ons kunnen verwachten en wat wij van jullie verwachten. Laten we samen door onze algemene voorwaarden lopen.
1. Algemene bepalingen
Wij zijn er helemaal voor om jullie, de ondernemingsraden van Nederland, te voorzien van topkwaliteit diensten. Onze samenwerking is gebaseerd op vertrouwen en respect, en we doen altijd ons best om jullie zo goed mogelijk te ondersteunen.
We geloven in open communicatie en wederzijds begrip, zodat we samen de beste resultaten kunnen bereiken. Hoewel we met grote zorgvuldigheid en aandacht werken, willen we ook eerlijk en duidelijk zijn: wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele immateriële schade of ander ongemak dat voortkomt uit onze diensten, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid van onze kant. We weten dat we niet alles kunnen weten, maar we zetten ons in om jullie zo goed mogelijk te helpen!
Als jullie (sportieve) activiteiten boeken, willen we jullie eraan herinneren om jullie eigen verzekering te controleren voordat jullie deelnemen aan de activiteiten. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij jullie, zelfs als wij of derden deze activiteiten organiseren.
2. Trainingen en cursussen
Wanneer we het hebben over trainingen, kan dat ook betrekking hebben op cursussen. We gebruiken deze termen door elkaar, maar de betekenis is hetzelfde. Onze samenwerking begint zodra jullie onze offerte accepteren of wanneer jullie beginnen met onze diensten. Wijzigingen? Geen probleem, maar laten we die schriftelijk vastleggen.
3. Locatie
Jullie kiezen de locatie, maar we denken graag mee. Als jullie hulp nodig hebben bij het boeken van de accommodatie, dan kan dat. De factuur ontvangen jullie rechtstreeks van de accommodatie. Wij hoeven niet te verdienen aan de locatie, maar bieden deze service graag aan.
De kosten voor de locatie en overnachtingen van onze trainers zijn voor jullie. Wisten jullie dat we een eigen locatie hebben in Nieuwegein? Daarom bieden we deze kosteloos aan.
Voor een overnachting kunnen we niet zorgen op onze eigen locatie, maar er zijn voldoende hotels in de omgeving van Nieuwegein. Of jullie willen kiezen voor echte teambuilding: slapen op een luchtbed zonder de volgende ochtend te kunnen douchen. Neem in dat geval zelf luchtbedden mee.
Onze locatie is inclusief koffie, thee, frisdranken en versnaperingen. Lunch en/of diner worden op basis van nacalculatie verzorgd. Mogelijk vragen we jullie om te helpen met de afwas aan het einde van de dag, dat zouden we waarderen.
4. Een andere trainer?
Het kan voorkomen dat jullie favoriete trainer niet beschikbaar is, ziek is, of dat er iets gebeurt wat niemand leuk vindt.
Soms kan een andere trainer meer expertise bieden voor wat jullie nodig hebben. Kwaliteit staat voorop; daarom zorgen wij voor een geschikte vervanger. Wij beslissen hier zelf over, omdat we willen dat de cursus doorgaat.
5. Annuleren of verzetten training/cursus
Na bevestiging van de training hebben jullie twee weken bedenktijd. Dat is fijn als dingen anders lopen dan gepland. Maar elke keuze heeft gevolgen.
Bij annuleren:
• Tot vier weken voor aanvang kunnen jullie kosteloos annuleren of verzetten.
• Tussen vier en twee weken voor aanvang brengen we 50% in rekening.
• Binnen twee weken voor aanvang factureren we 100%.
Dit doen we omdat we ook met onze omzet, organisatie en de planning van de cursussen rekening moeten houden. We zijn per slot van rekening ook een onderneming.
Verzetten is natuurlijk mogelijk, en dan zoeken we samen naar nieuwe geschikte data. Hierbij brengen we wel de annuleringskosten in rekening, naast de oorspronkelijk geoffreerde prijs voor de verzette cursus.
6. Het OR-congres: Kaartverkoop en annuleringsvoorwaarden
Geweldig dat jullie overwegen deel te nemen aan ons OR-congres! Het kopen van een kaartje laat zien dat jullie een passie hebben voor het OR-werk en de ambitie om jullie kennis te vergroten. Wij steken veel moeite en toewijding in het organiseren van dit congres om kennis te verspreiden en jullie te inspireren.
Zodra jullie je aanmelden voor het congres, reserveren wij een plek speciaal voor jullie. Dit betekent dat jullie inschrijving vanaf dat moment definitief is, en we kijken ernaar uit om jullie te verwelkomen. We rekenen erop dat de betaling voor het kaartje uiterlijk twee weken voor het congres is voldaan. Tot die tijd houden wij natuurlijk jullie plek vast!
We begrijpen dat er soms iets onverwachts kan gebeuren waardoor je misschien niet kunt komen. Daarom bieden we de volgende opties aan:
- Het is altijd mogelijk om jullie kaartje aan iemand anders over te dragen. Dit geeft een ander de kans om deel te nemen en helpt ons om de kosten te dekken die we maken om dit congres voor iedereen tot een waardevolle ervaring te maken. We stoppen veel energie en middelen in het creëren van een inspirerend en leerzaam evenement, en iedere deelnemer draagt bij aan het succes daarvan. Laat ons gewoon weten wie er in jullie plaats komt, dan regelen wij de rest.
- Als jullie het kaartje willen annuleren zonder het aan iemand anders over te dragen, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
- Tot zes weken voor het congres kunnen jullie kosteloos annuleren.
- Tussen zes en vier weken voor het congres brengen we 50% van de ticketprijs in rekening.
- Binnen vier weken voor het congres kunnen we helaas geen restitutie meer geven, en wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
We hopen natuurlijk dat jullie erbij kunnen zijn, maar mocht er iets veranderen, dan waarderen we jullie begrip voor deze voorwaarden. Op deze manier kunnen we er samen voor zorgen dat het congres een succes wordt voor iedereen die betrokken is.
7. Betalingen
Duidelijk en eenvoudig: facturen dienen binnen 30 dagen voldaan te worden. Wij zorgen ervoor dat we onze trainers en leveranciers op tijd betalen en stellen het op prijs als jullie dat ook doen.
Mocht de betaling na 30 dagen nog niet binnen zijn, dan sturen we jullie eerst een vriendelijke herinnering – zonder zwaaiende vingers, beloofd! Als er daarna nog steeds geen betaling komt, rekenen we €50 aan administratiekosten. En als het echt te lang gaat duren, moeten we het helaas uit handen geven aan een incassobureau (maar laten we hopen dat het niet zover komt – wij houden ook niet van papieren rompslomp!).
Vragen over de factuur? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing en proberen we het zo snel mogelijk op te lossen.
8. BTW
O ja, over BTW gesproken, we zorgen altijd dat we voldoen aan de fiscale regelgeving; zwartwerken is niet aan ons besteed. De prijzen die we in onze offerte noemen zijn exclusief BTW, tenzij we expliciet aangeven dat ze inclusief zijn.
We krijgen soms de vraag of facturering zonder BTW mogelijk is. We vallen niet onder de Btw-vrijstelling van het CRKBO, waar andere regels gelden. Voor ons zou dat ook niet voordelig zijn, omdat we juist investeren in onze zaak om de allerbeste kwaliteit te kunnen leveren. Onder de Btw-vrijstelling kun je namelijk de betaalde BTW op investeringen niet geheel terugvorderen. Het antwoord is dus nee, wij factureren niet zonder BTW – nu begrijpen jullie ook waarom.
En voor de duidelijkheid: het CRKBO is geen keurmerk voor kwaliteit, maar puur een fiscale aangelegenheid. Laat je dus niet misleiden dat het CRKBO iets zegt over de kwaliteit van dienstverlening.
9. Intellectueel eigendom
Ons materiaal is met zorg vervaardigd en wordt beschermd. Gelieve het alleen binnen de kaders van de trainingen te gebruiken en onze auteursrechten te respecteren. Delen met anderen is prima, maar geef ons een seintje, dan kunnen we samen trots zijn op het gebruik van ons materiaal.
10. Klachten
Niet helemaal tevreden of heb je een klacht? We horen het graag. Samen vinden we een oplossing. Elke dag staan we klaar om te helpen en te leren. Als we er samen niet uitkomen, wordt de klacht voorgelegd aan Bosch Advocaten. Zij behandelen de klacht als onafhankelijke partij en doen een uitspraak.
11. Advies aan de Ondernemingsraad
We zijn er om jullie te ondersteunen met onze expertise en advies. Dat gezegd hebbende, willen we benadrukken dat onze adviezen altijd bedoeld zijn als ondersteuning voor jullie eigenbesluitvorming. De uiteindelijke beslissing ligt bij jullie als Ondernemingsraad. Jullie kennen de context en de specifieke situatie binnen jullie organisatie het beste, en daarom vertrouwen we erop dat jullie de adviezen zorgvuldig afwegen.
Daarnaast is het belangrijk om te weten dat, hoewel jullie een adviesrol hebben, de bestuurder uiteindelijk degene is die het definitieve besluit neemt. Dit besluit wordt genomen op basis van de afweging van jullie adviezen en de afspraken die tijdens het adviestraject zijn gemaakt.
Aangezien de eindverantwoordelijkheid bij de bestuurder ligt, kan de Ondernemingsraad nooit verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van het besluit, zelfs als dit mede gebaseerd is op jullie advies.
Wij kunnen dus niet verantwoordelijk worden gehouden voor de door jullie of door de bestuurder genomen besluiten en de mogelijke gevolgen daarvan. Ons doel is om jullie zo goed mogelijk te begeleiden, maar de eindverantwoordelijkheid voor de keuzes en de uiteindelijke besluiten ligt bij de bestuurder.
We staan altijd klaar om jullie bij te staan, maar onthoud: jullie zijn de experts binnen jullie eigen organisatie, en de bestuurder draagt de uiteindelijke verantwoordelijkheid voor de genomen besluiten.
12. Vertrouwelijkheid en geheimhouding
In onze samenwerking delen jullie mogelijk vertrouwelijke informatie met ons, en dat waarderen we zeer. We beloven dat we zorgvuldig omgaan met alle informatie die jullie met ons delen en dat we deze alleen gebruiken voor de uitvoering van onze diensten aan jullie.
We behandelen alle informatie vertrouwelijk en delen deze niet met derden, tenzij jullie daar expliciet toestemming voor geven of als we daartoe wettelijk verplicht zijn.
We verwachten hetzelfde van jullie: alle informatie, materialen, en kennis die wij tijdens onze samenwerking verstrekken, vragen wij ook vertrouwelijk te behandelen. Dit helpt ons om in een open en veilige omgeving te werken, waarin iedereen zich vrij voelt om kennis en inzichten te delen.
Onze geheimhouding geldt voor, tijdens en na de samenwerking. Jullie kunnen erop vertrouwen dat alles wat vertrouwelijk is, ook echt tussen ons blijft. Gelukkig hebben wij niet veel geheimen van onze kant – behalve misschien de geheime ingrediënten van onze kennis en praktijkervaring die écht werken. Zo kunnen we samen streven naar de beste resultaten, met de zekerheid dat vertrouwelijkheid altijd vooropstaat.
Hebben jullie vragen over deze afspraak? Laat het ons weten, dan bespreken we het graag.
Slotwoord
Met passie, liefde en overtuiging doen wij ons werk. We zien ernaar uit om met jullie te werken en met onze expertise jullie succes te vergroten.
Heb je suggesties of kunnen we je ergens mee helpen? Laat het ons dan zeker weten! Voor een afspraak kun je altijd bellen naar ons kantoor. We zorgen dat de koffie of thee met iets lekkers klaarstaat. Laat je wel even weten wanneer je komt, dan zetten we de koekjes op tafel!
Algemene informatie
Ondernemingsraad.nl
Pr. Hendriklaan 27
3433 EH Nieuwegein
034-4608201
info@ondernemingsraad.nl
KVK-Nummer: 54195608
Waarom ondernemingsraad.nl
20 jaar ervaring
Praktisch en meteen toepasbaar
Handig naslagwerk
Ontmoet andere OR leden
Mooie woorden van onze klanten
Ook wij kijken terug op twee mooie dagen waarbij bij ons naast jouw levendige manier van presenteren m.n. de eye openers zijn bijgebleven.
De door jou aangereikte handvatten en inzichten zullen wij zeker toepassen, waardoor de OR steviger in haar schoenen zal staan en beter in staat zal zijn haar doelen te bereiken.
Als OR hebben we weer genoten van de manier waarop jij complexe materie omzet naar praktische handvatten. De anekdotes en voorbeelden waren zeer herkenbaar.
Persoonlijk wil ik je bedanken voor de sterk inhoudelijke training. Ben veel te weten gekomen over arbeidsvoorwaarden en hoe een reorganisatie echt in de praktijk verloopt. Dit hadden wij echt nodig voor de aankomende periode.
Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk kregen de leden inzicht in het OR werk, handvatten voor overleg etc. Het waren geweldige leuke en leerzame 2 dagen op een mooie locatie in Nieuwegein.
Opvallend is, nu een tijd verder, dat de OR leden het nog steeds hebben over de gegeven voorbeelden en tips en trucs. Dat heb ik met mijn ervaring niet eerder meegemaakt en zegt wat over de kwaliteit van de cursus.