Algemene voorwaarden

Heb je een vraag of wil je contact?

Algemene voorwaarden Ondernemingsraad.nl

Top dat jullie overwegen met ons samen te werken of al die stap hebben gezet! We vinden het belangrijk dat jullie weten wat jullie van ons kunnen verwachten en wat wij van jullie verwachten. Laten we samen door onze algemene voorwaarden lopen.

1. Algemene bepalingen

Wij zijn er helemaal voor om jullie, de ondernemingsraden van Nederland, te voorzien van topkwaliteit diensten. Onze samenwerking is gebaseerd op vertrouwen en respect.

Voor de duidelijkheid: wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele immateriële schade of ander ongemak dat voortkomt uit onze diensten, tenzij het gaat om opzet of grove nalatigheid van onze kant. We weten niet altijd alles, dus begrijp dat we geen monopolie hebben op de waarheid. We zullen jullie echter helpen waar we kunnen!

2. Trainingen en cursussen

Wanneer we het hebben over trainingen, kan dat ook betrekking hebben op cursussen. We gebruiken deze termen door elkaar, maar de betekenis is hetzelfde. Onze samenwerking begint zodra jullie onze offerte accepteren of wanneer jullie beginnen met onze diensten.
Wijzigingen? Geen probleem, maar laten we die schriftelijk vastleggen.

3. Locatie

Jullie kiezen de locatie, maar we denken graag mee. Als jullie hulp nodig hebben bij het boeken van de accommodatie, dan kan dat. De factuur ontvangen jullie rechtstreeks van de accommodatie. Wij hoeven niet te verdienen aan de locatie, maar bieden deze service graag aan.

De kosten voor de locatie en overnachtingen van onze trainers zijn voor jullie.

Wisten jullie dat we een eigen locatie hebben in Nieuwegein?
Daarom bieden we deze kosteloos aan. Voor een overnachting kunnen we niet zorgen op onze eigen locatie, maar er zijn voldoende hotels in de omgeving van Nieuwegein. Of jullie willen kiezen voor echte teambuilding: slapen op een luchtbed zonder de volgende ochtend te kunnen douchen. Neem in dat geval zelf luchtbedden mee.

Onze locatie is inclusief koffie, thee, frisdranken en versnaperingen. Lunch en/of diner worden op basis van nacalculatie verzorgd. Mogelijk vragen we jullie om te helpen met de afwas aan het einde van de dag, dat zouden we waarderen.

Als jullie (sportieve) activiteiten boeken, controleer dan jullie verzekering voordat jullie deelnemen aan de activiteiten, aangezien deze verantwoordelijkheid bij jullie ligt, zelfs als derden worden ingeschakeld om ze te verzorgen.

4. Een andere trainer?

Het kan voorkomen dat jullie favoriete trainer niet beschikbaar is, ziek is, of dat er iets gebeurt wat niemand leuk vindt. Soms kan een andere trainer meer expertise bieden voor wat jullie nodig hebben. Kwaliteit staat voorop; daarom zorgen wij voor een geschikte vervanger. Wij beslissen hier zelf over, omdat we willen dat de cursus doorgaat en van nog hogere kwaliteit is.

5. Annuleren of verzetten

Na bevestiging van de training hebben jullie twee weken bedenktijd. Dat is fijn als dingen anders lopen dan gepland. Maar elke keuze heeft gevolgen.

Bij annuleren:

• Tot vier weken voor aanvang kunnen jullie kosteloos annuleren of verzetten.
• Tussen vier en twee weken voor aanvang brengen we 50% in rekening.
• Binnen twee weken voor aanvang factureren we 100%.

Dit doen we omdat we ook met onze omzet, organisatie en de planning van de cursussen rekening moeten houden. We zijn per slot van rekening ook een onderneming.

Verzetten is natuurlijk mogelijk, en dan zoeken we samen naar nieuwe geschikte data. Als dat niet lukt, dan gelden de normale termijnen en de bijbehorende kosten.

6. Betalingen

Duidelijk en eenvoudig: facturen dienen binnen 30 dagen voldaan te worden. Wij zorgen ervoor dat we onze trainers en leveranciers op tijd betalen en stellen het op prijs als jullie dat ook doen.

Vragen over de factuur? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing en proberen we het zo snel mogelijk op te lossen.

7. BTW

O ja, over BTW gesproken, we zorgen altijd dat we voldoen aan de fiscale regelgeving; zwartwerken is niet aan ons besteed. De prijzen die we in onze offerte noemen zijn exclusief BTW, tenzij we expliciet aangeven dat ze inclusief zijn.

We krijgen soms de vraag of facturering zonder BTW mogelijk is. We vallen niet onder de Btw-vrijstelling van het CRKBO, waar andere regels gelden. Voor ons zou dat ook niet voordelig zijn, omdat we juist investeren in onze zaak om de allerbeste kwaliteit te kunnen leveren. Onder de Btw-vrijstelling kun je namelijk de betaalde BTW op investeringen niet terugvorderen. Het antwoord is dus nee, wij factureren niet zonder BTW – nu begrijpen jullie ook waarom.

En voor de duidelijkheid: het CRKBO is geen keurmerk voor kwaliteit, maar puur een fiscale aangelegenheid. Laat je dus niet misleiden dat het CRKBO iets zegt over de kwaliteit van dienstverlening.

8. Intellectueel eigendom

Ons materiaal is met zorg vervaardigd en wordt beschermd. Gelieve het alleen binnen de kaders van de trainingen te gebruiken en onze auteursrechten te respecteren. Delen met anderen is prima, maar geef ons een seintje, dan kunnen we samen trots zijn op het gebruik van ons materiaal.

9. Klachten

Niet helemaal tevreden of heb je een klacht? We horen het graag. Samen vinden we een oplossing. Elke dag staan we klaar om te helpen en te leren. Als we er samen niet uitkomen, wordt de klacht voorgelegd aan Bosch Advocaten. Zij behandelen de klacht als onafhankelijke partij en doen een uitspraak.

Slotwoord

Met passie, liefde en overtuiging doen wij ons werk. We zien ernaar uit om met jullie te werken en met onze expertise jullie succes te vergroten.

Heb je suggesties of kun je ons verder helpen, dan horen we dat graag. Voor een afspraak kun je bellen naar ons kantoor. Dan staat de koffie of thee met iets lekkers al klaar.

Algemene informatie

Ondernemingsraad.nl
Pr. Hendriklaan 27
3433 EH Nieuwegein

034-4608201
info@ondernemingsraad.nl

KVK-Nummer: 54195608

Trainingslocatie Onderneminsgraad
Waarom ondernemingsraad.nl

20 jaar ervaring

Praktisch en meteen toepasbaar

Handig naslagwerk

Ontmoet andere OR leden

Mooie woorden van onze klanten

Ook wij kijken terug op twee mooie dagen waarbij bij ons naast jouw levendige manier van presenteren m.n. de eye openers zijn bijgebleven.

De door jou aangereikte handvatten en inzichten zullen wij zeker toepassen, waardoor de OR steviger in haar schoenen zal staan en beter in staat zal zijn haar doelen te bereiken.

E. van Breemen

Voorzitter, Dynniq Energy BV

Als OR hebben we weer genoten van de manier waarop jij complexe materie omzet naar praktische handvatten. De anekdotes en voorbeelden waren zeer herkenbaar.

Persoonlijk wil ik je bedanken voor de sterk inhoudelijke training. Ben veel te weten gekomen over arbeidsvoorwaarden en hoe een reorganisatie echt in de praktijk verloopt. Dit hadden wij echt nodig voor de aankomende periode.

Jill Leysner

OR Lid, Aviapartner B.V.

Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk kregen de leden inzicht in het OR werk, handvatten voor overleg etc. Het waren geweldige leuke en leerzame 2 dagen op een mooie locatie in Nieuwegein.

Opvallend is, nu een tijd verder, dat de OR leden het nog steeds hebben over de gegeven voorbeelden en tips en trucs. Dat heb ik met mijn ervaring niet eerder meegemaakt en zegt wat over de kwaliteit van de cursus.

Mieke Somer

Ambtelijk secretaris, Dianet

Wij werken onder andere voor

Curium
Signify
Partou
Gemeente Utrecht
DHL